Digital: Relaunch Conference 2019 za nami!

Infopark jako firma informatyczna z długim stażem, ma na swym koncie organizację wielu spotkań i konferencji. Po raz pierwzy jednak udało się nam przygotować imprezę z tak dużym rozmachem. Posłuchajcie o Digital:Relaunch 2019.

Może zabrzmi to nieskromnie, ale znamy swoją wartość. W ciągu kilku ostatnich lat zdążyliśmy przyzwyczaić uczestników do wysokiego poziomu prelekcji i profesjonalnego podejścia do gości. Po raz pierwszy jednak postanowiliśmy zorganizować w Berlinie wydarzenie z takim rozmachem. Podczas dwóch lutowych dni przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw, reprezentanci światowych gigantów takich jak Amazon, eksperci digitalizacji, specjaliści z dziedziny innowacji, ekonomiści, marketingowcy i HR-owcy zebrali się, by wspólnie rozmawiać o różnych aspektach zmieniającego się świata. Oczywiście bez uściślenia byłyby to ledwie puste slogany, dlatego podczas 18 paneli i wykładów, oraz czterech całodziennych sesji warsztatowych postanowiliśmy skoncentrować się na czterech kluczowych wątkach.

Digital: Strategy

Podczas spotkań poświęconych strategii digitalizacji oraz transformacji cyfrowej, zaproszeni goście opowiadali o tym, jak ważna jest szybkość i zwinność w działaniach dotyczących rozwoju firm. Bernd Völcker, założyciel i CEO Infopark,  już na wstępie wyjaśnił, że ważne, aby współpracować z ludźmi o podobnych poglądach. Jednocześnie zaznaczył, że w takich sytuacjach podejście agile, czyli zwinne, do realizowania projektów, jest najdoskonalsze. "Nawet, jeśli coś pójdzie nie tak, to nie ma to wielkiego wpływu na funkcjoowanie całego projektu", dzięki agile bardzo szybko można skorygować to, co jest błędne i sprawić, że całość rozwija się we właściwym kierunku. 

Digital: Work

Blok wykładów i prezentacji dedykowanych pracy w dobie digitalu stworzył doskonałą okazję dla osób takich jak Sudan Jackson (People Manager, REWE Digital), by wyjaśnić jak można rozumieć koncepcje digital leadership oraz digital teams. Wiele było mówione o tym, jak istotna dla rozwoju jest samoorganizacja pracowników, płaskie struktury, współpraca liderów z pracownikami i rozwój interakcji międzyludzkich. Kluczowe było pokazanie też jak wolność i odpowiedzialność  pozytywnie wpływają na innowacyjność przedsiębiorstw, także tych, które dotychczas zamknięte były w skostniałych, wielopoziomowych strukturach zarządzania. 

Digital: Business

Pretekstem do rozmów o wykorzystaniu sztucznej inteligencji, tzw. Digital workplace, usprawnianiu procesów dzięki automatyzacji ale i dzieleniu się wiedzą, było zebranie wyjątkowych specjalistów w serii paneli poświęconych digitalizacji w biznesie. Wielu gości zwracało uwagę na docenianie człowieka, zwracanie się ku jednostkom. Anna Kaiser z firmy Tandemploy ma świadomość, że brzmi to może nierealnie, ale przyznała podczas naszej konferencji, że “tylko, gdy myślimy utopijnie, udaje nam się zrobić małe kroki we właściwym kierunku”. Dlatego jej firma, pracując z korporacyjnymi gigantami, proponuje “ludzkie” rozwiązania. Daje osobom zatrudnionym przez 30 lat na linii produkcyjnej głos i szansę na to, by miały realny oraz istotny wkład w opracowywanie procesów dla nowej pracy. Susanne Nitzsche, szefowa laboratorium innowacji ALBA, podkreślała też, że ważne, aby z digitalizacją i innowacjami docierać do wszystkich pracowników. Sama zwróciła uwagę, że nie wszyscy zawodowi kierowcy firmy ALBA mają choćby smartfony. I to jest wyzwanie.

Gonzales Schmitz z Amazon Web Services także podkreślał rolę ludzi. Wspominał, że należy pamiętać, iż digitalizacja nie może stać się celem samym w sobie, chodzi o to, by pozyskiwać wartość z danych.

Joachim Köhler (dyrektor generalny #openspace) podpowiadał, jak można radzić sobie z niedoborem wykwalifikowanych pracowników na współczesnym rynku pracy. “Najlepszą odpowiedzią jest wzmacnianie własnych ludzi i umieszczanie ich w pierwszych rzędach, w lokomotywie naszego biznesu!”. 

Digital: Marketing

Kwestie cyfrowych innowacji w marketingu zdominowała fantastyczna prezentacja Gabriele Horcher poświęcona sztucznej inteligencji w sprzedaży i marketingu. Od prostego wprowadzenia klarownego także dla absolutnych laików, przez nakreślenie horyzontu współczesnych możliwości oferowanych przez SI, po algorytmy i psychologiczne aspekty wyborów ludzkich oraz kwestię przygotowania firmy oraz jej klientów na nadejście zmian.

Dwa intensywne dni uświadomiły wielu zebranym, jak długą drogę mają do przejścia chcąc zdigitalizować swój biznes, a w zasadzie sprawić, by był zmodernizowany i gotowy na rewolucję przemysłową 4.0. Jednocześnie poziom dyskusji pokazał, że mamy świetnych ekspertów, którzy działając na różnych polach wspierają cały rynek. My, jako Infopark patrzymy na to z optymizmem. Wreszcie wspieranie firm w digitalizacji to nasze ulubione zajęcie. Robimy to z powodzeniem już od 25 lat!


Zespół Infopark

Wpółdziałamy na co dzień, więc zdarza się nam też współtworzyć teksty na firmowego bloga. A co!

Inne posty autora

  • GrillJS, GrillRB i GrillOps to seria konferencji poświęconych zagadnieniom związanym z programowaniem

    GrillRB, GrillJS i GrillOps: Zapraszamy na trzy wyjątkowe konferencje we Wrocławiu!

    Infopark i nasz produkt, SaaS CMS Scrivito zostali oficjalnymi partnerami aż trzech konferencji poświęconych JavaScript i Reactowi, Ruby i Ruby on Rails, oraz metodyce DevOps.

    GrillRB 31.08. - 01.09.Wrocław GrillRB to konferencja poświęcona językowi Ruby i frameworkowi Ruby on Rails. Podczas dwóch dni intensywnych spotkań, zaproszeni goście rozmawiać będą o najlepszych praktykach, procesach i przyszłości tego popularnego języka kodowania oraz opartego na nim...

  • Viessmann personality test prepared by Infopark

    Case study: Viessmann, czyli jak zwiększyliśmy liczbę leadów

    Viessmann postawił przed nami ciekawe zadanie. Strona internetowa Heizung.de musiała wygenerować więcej leadów i być łatwiejsza w zarządzaniu. Postanowiliśmy zbudować wszystko od nowa i… to był strzał w dziesiątkę!

    Viessmann, jeden z wiodących światowych producentów systemów grzewczych, przemysłowych i chłodniczych, podjął wyzwanie związane z digitalizacją dążąc do zwiększenia liczby nowych klientów za pośrednictwem strony Heizung.de. Gdy przedstawiciele firmy dyskutowali z Infopark o swoich planach...

  • Agile: jak skutecznie wprowadzić zwinne metody pracy i dlaczego warto?

    Co wyróżnia firmy odnoszące sukcesy na światowych rynkach? Jest wiele czynników, my jednak chcemy skupić się na metodach pracy. Nie trudno bowiem zauważyć, że dla rozwoju biznesu ważna jest szybkość, elastyczność i innowacyjność. Współcześni czempioni są też cyfrowymi pionierami - nie tylko wykorzystują nowe technologie, ale też dostosowują organizację pracy do wymogów nowoczesnego środowiska pracy i nowych okoliczności.

    W jaki sposób cyfrowi pionierzy różnią się od innych firm? Są szybcy, innowacyjni, a przede wszystkim nie boją się podejmować ryzyko. Z badań rynkowych przeprowadzonych przez Lünendonk wynika, że takie firmy szukają miejsca do rozwoju także w sferze cyfrowej, opierając swój model biznesowy na...

  • Scrivito na gościnnych występach podczas OMR Festival 2019

    W tym roku po raz pierwszy zdecydowaliśmy się wziąć udział w Online Marketing Rockstars Festival w Hamburgu. I już wiemy, że za rok wrócimy po więcej!

    OMR Festival to święto branży online marketingowej. Każdego roku w wielkim centrum wystawienniczym w Hamburgu marketerzy, producenci oprogramowania, headhunterzy i specjaliści wielu pokrewnych dziedzin biznesu spotykają się, by porozmawiać o najnowszych trendach, niesztampowych rozwiązaniach i...

  • Infopark is now a certified Consulting Partner of AWS

    Duma! Jesteśmy oficjalnym partnerem konsultingowym AWS.

    Z Amazon Web Services współpracujemy od lat. Za każdym razem, gdy nadarza się okazja do dalszego rozwoju staramy się ją wykorzystywać, dlatego z radością przyjęliśmy wiadomość, że spełniliśmy wszystkie warunki, które pozwalają na to, byśmy stali się oficjalnym partnerem konsultingowym AWS. 

    AWS Consulting Partnership: co to właściwie znaczy? Partnerstwo konsultingowe Amazon Web Services oznacza, że staliśmy się certyfikowaną firmą wspierającą klientów AWS. Pomagamy projektować, tworzyć architekturę, budować, migrować i zarządzać serwisami oraz aplikacjami działającymi w największej...

  • Austin, Texas, SXSW 2019

    Howdy! Zdobyliśmy Austin!

    10 niezwykle inspirujących meetupów, 4 dni intensywnej przygody, tony tacos, do tego świetna muzyka i doskonałe towarzystwo. Nie mogło być inaczej, skoro Infopark miał przyjemność prowadzić jeden z oficjalnych klubów SXSW Interactive!

    O tym, że jako Infopark będziemy mieli możliwość stworzenia własnej, wyjątkowej miejscówki w jednym z najpopularnieszych lokali w Austin, i to w dodatku podczas legendarnego festiwalu SXSW, wiedzieliśmy od kilku miesięcy. Dość długo jednak data wylotu do USA majaczyła na horyzoncie jawiąc się...

Dołącz do nas Biuro we Wrocławiu Piłsudskiego 101 Wrocław 50-016 Polska +49 30 7479930 jobs@justrelate.com Polityka prywatności Impressum Transparente Informationen

Strona zbudowana w oparciu o nasz autorski system zarządzania treścią Scrivito