Może zabrzmi to nieskromnie, ale znamy swoją wartość. W ciągu kilku ostatnich lat zdążyliśmy przyzwyczaić uczestników do wysokiego poziomu prelekcji i profesjonalnego podejścia do gości. Po raz pierwszy jednak postanowiliśmy zorganizować w Berlinie wydarzenie z takim rozmachem. Podczas dwóch lutowych dni przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw, reprezentanci światowych gigantów takich jak Amazon, eksperci digitalizacji, specjaliści z dziedziny innowacji, ekonomiści, marketingowcy i HR-owcy zebrali się, by wspólnie rozmawiać o różnych aspektach zmieniającego się świata. Oczywiście bez uściślenia byłyby to ledwie puste slogany, dlatego podczas 18 paneli i wykładów, oraz czterech całodziennych sesji warsztatowych postanowiliśmy skoncentrować się na czterech kluczowych wątkach.
Podczas spotkań poświęconych strategii digitalizacji oraz transformacji cyfrowej, zaproszeni goście opowiadali o tym, jak ważna jest szybkość i zwinność w działaniach dotyczących rozwoju firm. Bernd Völcker, założyciel i CEO Infopark, już na wstępie wyjaśnił, że ważne, aby współpracować z ludźmi o podobnych poglądach. Jednocześnie zaznaczył, że w takich sytuacjach podejście agile, czyli zwinne, do realizowania projektów, jest najdoskonalsze. "Nawet, jeśli coś pójdzie nie tak, to nie ma to wielkiego wpływu na funkcjoowanie całego projektu", dzięki agile bardzo szybko można skorygować to, co jest błędne i sprawić, że całość rozwija się we właściwym kierunku.
Blok wykładów i prezentacji dedykowanych pracy w dobie digitalu stworzył doskonałą okazję dla osób takich jak Sudan Jackson (People Manager, REWE Digital), by wyjaśnić jak można rozumieć koncepcje digital leadership oraz digital teams. Wiele było mówione o tym, jak istotna dla rozwoju jest samoorganizacja pracowników, płaskie struktury, współpraca liderów z pracownikami i rozwój interakcji międzyludzkich. Kluczowe było pokazanie też jak wolność i odpowiedzialność pozytywnie wpływają na innowacyjność przedsiębiorstw, także tych, które dotychczas zamknięte były w skostniałych, wielopoziomowych strukturach zarządzania.
Pretekstem do rozmów o wykorzystaniu sztucznej inteligencji, tzw. Digital workplace, usprawnianiu procesów dzięki automatyzacji ale i dzieleniu się wiedzą, było zebranie wyjątkowych specjalistów w serii paneli poświęconych digitalizacji w biznesie. Wielu gości zwracało uwagę na docenianie człowieka, zwracanie się ku jednostkom. Anna Kaiser z firmy Tandemploy ma świadomość, że brzmi to może nierealnie, ale przyznała podczas naszej konferencji, że “tylko, gdy myślimy utopijnie, udaje nam się zrobić małe kroki we właściwym kierunku”. Dlatego jej firma, pracując z korporacyjnymi gigantami, proponuje “ludzkie” rozwiązania. Daje osobom zatrudnionym przez 30 lat na linii produkcyjnej głos i szansę na to, by miały realny oraz istotny wkład w opracowywanie procesów dla nowej pracy. Susanne Nitzsche, szefowa laboratorium innowacji ALBA, podkreślała też, że ważne, aby z digitalizacją i innowacjami docierać do wszystkich pracowników. Sama zwróciła uwagę, że nie wszyscy zawodowi kierowcy firmy ALBA mają choćby smartfony. I to jest wyzwanie.
Gonzales Schmitz z Amazon Web Services także podkreślał rolę ludzi. Wspominał, że należy pamiętać, iż digitalizacja nie może stać się celem samym w sobie, chodzi o to, by pozyskiwać wartość z danych.
Joachim Köhler (dyrektor generalny #openspace) podpowiadał, jak można radzić sobie z niedoborem wykwalifikowanych pracowników na współczesnym rynku pracy. “Najlepszą odpowiedzią jest wzmacnianie własnych ludzi i umieszczanie ich w pierwszych rzędach, w lokomotywie naszego biznesu!”.
Kwestie cyfrowych innowacji w marketingu zdominowała fantastyczna prezentacja Gabriele Horcher poświęcona sztucznej inteligencji w sprzedaży i marketingu. Od prostego wprowadzenia klarownego także dla absolutnych laików, przez nakreślenie horyzontu współczesnych możliwości oferowanych przez SI, po algorytmy i psychologiczne aspekty wyborów ludzkich oraz kwestię przygotowania firmy oraz jej klientów na nadejście zmian.
Dwa intensywne dni uświadomiły wielu zebranym, jak długą drogę mają do przejścia chcąc zdigitalizować swój biznes, a w zasadzie sprawić, by był zmodernizowany i gotowy na rewolucję przemysłową 4.0. Jednocześnie poziom dyskusji pokazał, że mamy świetnych ekspertów, którzy działając na różnych polach wspierają cały rynek. My, jako Infopark patrzymy na to z optymizmem. Wreszcie wspieranie firm w digitalizacji to nasze ulubione zajęcie. Robimy to z powodzeniem już od 25 lat!
Wpółdziałamy na co dzień, więc zdarza się nam też współtworzyć teksty na firmowego bloga. A co!
GrillRB 31.08. - 01.09.Wrocław GrillRB to konferencja poświęcona językowi Ruby i frameworkowi Ruby on Rails. Podczas dwóch dni intensywnych spotkań, zaproszeni goście rozmawiać będą o najlepszych praktykach, procesach i przyszłości tego popularnego języka kodowania oraz opartego na nim...
Viessmann, jeden z wiodących światowych producentów systemów grzewczych, przemysłowych i chłodniczych, podjął wyzwanie związane z digitalizacją dążąc do zwiększenia liczby nowych klientów za pośrednictwem strony Heizung.de. Gdy przedstawiciele firmy dyskutowali z Infopark o swoich planach...
W jaki sposób cyfrowi pionierzy różnią się od innych firm? Są szybcy, innowacyjni, a przede wszystkim nie boją się podejmować ryzyko. Z badań rynkowych przeprowadzonych przez Lünendonk wynika, że takie firmy szukają miejsca do rozwoju także w sferze cyfrowej, opierając swój model biznesowy na...
OMR Festival to święto branży online marketingowej. Każdego roku w wielkim centrum wystawienniczym w Hamburgu marketerzy, producenci oprogramowania, headhunterzy i specjaliści wielu pokrewnych dziedzin biznesu spotykają się, by porozmawiać o najnowszych trendach, niesztampowych rozwiązaniach i...
AWS Consulting Partnership: co to właściwie znaczy? Partnerstwo konsultingowe Amazon Web Services oznacza, że staliśmy się certyfikowaną firmą wspierającą klientów AWS. Pomagamy projektować, tworzyć architekturę, budować, migrować i zarządzać serwisami oraz aplikacjami działającymi w największej...
O tym, że jako Infopark będziemy mieli możliwość stworzenia własnej, wyjątkowej miejscówki w jednym z najpopularnieszych lokali w Austin, i to w dodatku podczas legendarnego festiwalu SXSW, wiedzieliśmy od kilku miesięcy. Dość długo jednak data wylotu do USA majaczyła na horyzoncie jawiąc się...