Case study: Viessmann, czyli jak zwiększyliśmy liczbę leadów

Viessmann postawił przed nami ciekawe zadanie. Strona internetowa Heizung.de musiała wygenerować więcej leadów i być łatwiejsza w zarządzaniu. Postanowiliśmy zbudować wszystko od nowa i… to był strzał w dziesiątkę!

Viessmann, jeden z wiodących światowych producentów systemów grzewczych, przemysłowych i chłodniczych, podjął wyzwanie związane z digitalizacją dążąc do zwiększenia liczby nowych klientów za pośrednictwem strony Heizung.de. Gdy przedstawiciele firmy dyskutowali z Infopark o swoich planach, określili najważniejsze wymagania stojące przed wspólnym projektem: uproszczona edycja treści, ulepszona administracja danych oraz przyspieszenie czasu odpowiedzi na zapytania użytkowników. Po rozmowach z Infopark, Viessmann zdecydował się na najlepsze rozwiązanie. 

Strona Heizung.de wykorzystuje teraz nasz system zarządzania treścią Scrivito, który różni się od innych systemów CMS między innymi tym, że jest w 100% oparty na chmurze. Nie wymaga, aby firma miała własny serwer, który następnie musi być administrowany przez dział IT, osobno zabezpieczany i serwisowany. Pracując ze Scrivito nie trzeba się obawiać o aktualizacje i poprawki zabezpieczeń obsługiwane w odpowiednim czasie. Wszystko wprowadzamy automatycznie i natychmiastowo.

Dzięki Scrivito zarządzanie stronami jest łatwiejsze także dlatego iż oferujemy szeroki zestaw widgetów pozwalających zarówno na wprowadzani prostych, ale użytecznych dodatków takich jak osadzanie Map Google z określonymi lokalizacjami, a także dla złożonych usług, takich jak test osobowości. Wiele widgetów opracowujemy na prośbę konkretnych klientów - na przykład suwak na stronie docelowej Heizung.de to widget, który opracowaliśmy na życzenie Viessmanna.

Edytor pracujący nad wprowadzaniem nowych treści na stronę, wstawia widżety za pomocą prostego działania drag&drop, a następnie przesuwa je dookoła, aż znajdzie właściwe miejsce. Podgląd stanowiący rzeczywiste WYSWIG pomaga w sprawnym dopasowaniu kolejnych elementów layoutu. W zależności od doświadczenia użytkownika edytor może modyfikować tytuł lub tekst, wywołując go kliknięciem myszy, a następnie zmieniając go.

To jednak nie jedyny sekret stojący za sukcesem nowej strony Heizung.de...

Test osobowości - pomaga nie tylko użytkownikom

Personality Test przygotowany dla Vessmanna przez zespół Infopark

“Jesteś piecuchem, czy wolisz zimny chów? Jaki rodzaj ogrzewania ci odpowiada? Jesteś ekologiem, innowatorem, a może typem samowystarczalnym - dowiedz się tutaj” - tak Heizung.de zaprasza odwiedzających do przeprowadzenia testu osobowości. Użytkownik odpowiada na sześć pytań, które pomagają mu lepiej zrozumieć jakiego rodzaju ogrzewania potrzebuje. Przykładowo dla osoby, która w wyniku testu została zaklasyfikowana jako przyjazna dla środowiska, dedykowane są systemy grzewcze takie jak ogniwa paliwowe lub pompy ciepła.

Sześć pytań składających się na psychotest to ledwie część dużej matrycy łączącej ze sobą zagadnienia, odpowiedzi i punkty. Zespół Infopark zintegrował tę matrycę w formiewidżetu - niewielkiego, łatwego w obsłudze elementu wielokrotnego użytku. Każdy z pracowników Viessmanna, który uzyskał dostęp do CMS Scrivito i odpowiada za aktualizację treści na stronie, może w prosty sposób modyfikować pytania, wzbogacać treść odpowiedzi i rozszerzać kwestionariusz, bez dodatkowego wsparcia naszego zespołu technicznego.

CMS zintegrowany z CRM i bazami danych

Użytkownik odwiedzający Heizung.de po zakończeniu psychotestu może poprosić o przesłanie wyników na swój adres e-mail. Aby skorzystać z tej opcji musi wprowadzić swoje dane kontaktowe w formularzu internetowym. Przekazując swoje dane kontaktowe, użytkownik otrzymuje też możliwość odbycia bezpłatnych konsultacji z ekspertem, który odpowie na wszystkie dodatkowe pytania i doradzi najlepsze rozwiązanie dopasowane do konkretnych potrzeb. W ten sposób zyskuje zarówno potencjalny klient Viessmanna, jak i sama firma. 

Heizung.de nowa strona po migracji do CMS Scrivito

Pozyskane dzięki formularzowi leady są też odpowiednio kwalifikowane i przetwarzane przez system CMS. Także i tutaj Viessmann oczekiwał naszego wsparcia, zwłaszcza w automatyzacji wysyłania odpowiedzi i ustalania harmonogramów spotkań. Wcześniej większość czynności związanych z obsługą formularzy i odpisywaniem na wiadomości użytkowników wykonywana była manualnie. Postanowiliśmy więc połączyć formularz z bazą danych. Dzięki integracji SMC Scrivito z CRM Salesforce po wprowadzeniu danych przez użytkownika następuje także weryfikacja wiarygodności adresu. Połączenie z Salesforce za pomocą bezpiecznego uwierzytelniania odbywa się za pośrednictwem stworzonego przez nas automatycznie generowanego interfejsu. Przesłanie danych uruchamia następnie cały proces: wysyłanie e-maila lub umawianie spotkania na konsultacje. Gdy użytkownik nie odpowiada, po kilku dniach następuje kolejna próba skontaktowania się z nim. 

Jak rozwiązaliśmy szczególne wyzwania?

W trakcie przygotowań do uruchomienia nowej wersji strony Heizung.de szczególnym wyzwaniem okazało się usprawnienie funkcji wyszukiwania odpowiedniego hydraulika. Poprzednia wersja strony obsługiwana była przez CMS WordPress, który dla każdego specjalisty generował odrębną stronę, na której były dostępne takie informacje jak adres i zakres wykonywanych usług. W ten sposób stworzono i udostępniono ponad 50 000 pojedynczych stron, co znacznie zmniejszyło wydajność serwisu Heizung.de i utrudniło zarządzanie danymi. Postanowiliśmy zmigrować dane z Wordpressa i scalić je z danymi dostępnymi w Google. Stworzyliśmy też kopię bazy danych w chmurze, co znacznie przyspieszyło obsługę administracyjną. 

Dzięki możliwościom oferowanym przez nasz CMS Scrivito wprowadziliśmy też ułatwienia dla użytkowników strony. Uprościliśmy sposób dotarcia do właściwych specjalistów. W tym celu użyliśmy wygodniejszej w obsłudze wyszukiwarki specjalistów i umieściliśmy ją na nowej stronie pod wygodnym adresem internetowym https://heizung.de/installateur-finden/. Wystarczy, że użytkownik wpisze nazwę swojej miejscowości, albo sam kod pocztowy, by otrzymać listę kontraktowych partnerów firmy Viessmann. Dodaliśmy też nowe opcje w formularzu wyszukiwania, na przykład: wybór rodzaju ogrzewania, preferowane koszty, itp. Dzięki temu użytkownik nie musi już sam dzwonić i pytać o zakres usług oferowanych przez partnerów. Opracowaliśmy też widget, dzięki któremu odwiedzający może zobaczyć lokalizację firmy hydraulika za pośrednictwem Google Maps. 

Dzięki wspomnianej wyżej migracji danych do chmury, użytkownik otrzymuje wyniki niemal błyskawicznie. Osoby odpowiedzialne za aktualizację danych dostępnych w serwisie heizung.de dzięki chmurze także zyskały nowe, wygodne rozwiązanie - teraz ​​każda zmiana w bazie danych partnerów Viessmanna jest natychmiastowo i - co ważne - automatycznie przenoszona do chmury.

Uproszczona optymalizacja SEO

Nasz CMS Scrivito czyni Heizung.de bardziej atrakcyjnym dla wyszukiwarek, i to aż na trzy różne sposoby. Po ponownym uruchomieniu strona ładuje się natychmiastowo. Ponadto edytor jest obsługiwany w ustawieniach meta-tagów, takich jak tytuł, opis meta, znaczniki lub tagi mediów społecznościowych.

Ważny jest także inny efekt. Oferty takie jak test osobowości czynią witrynę bardziej interesującą i zwiększają czas odwiedzin na stronie dzięki odpowiedzi na pytania. Interakcja odwiedzających i czas spędzony na stronie są istotnymi czynnikami w rankingu SEO, poprawiają pozycję w Google i powodują więcej trafień i potencjalnych klientów. Obecnie Viessmann może pochwalić się aż dwucyfrowym wzrostem liczby pozyskanych leadów. 

O firmie Viessmann Grupa Viessmann jest jednym z wiodących międzynarodowych producentów systemów grzewczych, przemysłowych i chłodniczych. Viessmann jest zorientowany na skalę międzynarodową, a 55 procent sprzedaży pochodzi spoza Niemiec. Rodzinna firma zatrudnia 12 100 osób w 23 firmach produkcyjnych w 12 krajach i ma organizacje sprzedaży i przedstawicieli w 74 krajach.


Zespół Infopark

Wpółdziałamy na co dzień, więc zdarza się nam też współtworzyć teksty na firmowego bloga. A co!

Inne posty autora

  • GrillJS, GrillRB i GrillOps to seria konferencji poświęconych zagadnieniom związanym z programowaniem

    GrillRB, GrillJS i GrillOps: Zapraszamy na trzy wyjątkowe konferencje we Wrocławiu!

    Infopark i nasz produkt, SaaS CMS Scrivito zostali oficjalnymi partnerami aż trzech konferencji poświęconych JavaScript i Reactowi, Ruby i Ruby on Rails, oraz metodyce DevOps.

    GrillRB 31.08. - 01.09.Wrocław GrillRB to konferencja poświęcona językowi Ruby i frameworkowi Ruby on Rails. Podczas dwóch dni intensywnych spotkań, zaproszeni goście rozmawiać będą o najlepszych praktykach, procesach i przyszłości tego popularnego języka kodowania oraz opartego na nim...

  • Agile: jak skutecznie wprowadzić zwinne metody pracy i dlaczego warto?

    Co wyróżnia firmy odnoszące sukcesy na światowych rynkach? Jest wiele czynników, my jednak chcemy skupić się na metodach pracy. Nie trudno bowiem zauważyć, że dla rozwoju biznesu ważna jest szybkość, elastyczność i innowacyjność. Współcześni czempioni są też cyfrowymi pionierami - nie tylko wykorzystują nowe technologie, ale też dostosowują organizację pracy do wymogów nowoczesnego środowiska pracy i nowych okoliczności.

    W jaki sposób cyfrowi pionierzy różnią się od innych firm? Są szybcy, innowacyjni, a przede wszystkim nie boją się podejmować ryzyko. Z badań rynkowych przeprowadzonych przez Lünendonk wynika, że takie firmy szukają miejsca do rozwoju także w sferze cyfrowej, opierając swój model biznesowy na...

  • Scrivito na gościnnych występach podczas OMR Festival 2019

    W tym roku po raz pierwszy zdecydowaliśmy się wziąć udział w Online Marketing Rockstars Festival w Hamburgu. I już wiemy, że za rok wrócimy po więcej!

    OMR Festival to święto branży online marketingowej. Każdego roku w wielkim centrum wystawienniczym w Hamburgu marketerzy, producenci oprogramowania, headhunterzy i specjaliści wielu pokrewnych dziedzin biznesu spotykają się, by porozmawiać o najnowszych trendach, niesztampowych rozwiązaniach i...

  • Infopark is now a certified Consulting Partner of AWS

    Duma! Jesteśmy oficjalnym partnerem konsultingowym AWS.

    Z Amazon Web Services współpracujemy od lat. Za każdym razem, gdy nadarza się okazja do dalszego rozwoju staramy się ją wykorzystywać, dlatego z radością przyjęliśmy wiadomość, że spełniliśmy wszystkie warunki, które pozwalają na to, byśmy stali się oficjalnym partnerem konsultingowym AWS. 

    AWS Consulting Partnership: co to właściwie znaczy? Partnerstwo konsultingowe Amazon Web Services oznacza, że staliśmy się certyfikowaną firmą wspierającą klientów AWS. Pomagamy projektować, tworzyć architekturę, budować, migrować i zarządzać serwisami oraz aplikacjami działającymi w największej...

  • Austin, Texas, SXSW 2019

    Howdy! Zdobyliśmy Austin!

    10 niezwykle inspirujących meetupów, 4 dni intensywnej przygody, tony tacos, do tego świetna muzyka i doskonałe towarzystwo. Nie mogło być inaczej, skoro Infopark miał przyjemność prowadzić jeden z oficjalnych klubów SXSW Interactive!

    O tym, że jako Infopark będziemy mieli możliwość stworzenia własnej, wyjątkowej miejscówki w jednym z najpopularnieszych lokali w Austin, i to w dodatku podczas legendarnego festiwalu SXSW, wiedzieliśmy od kilku miesięcy. Dość długo jednak data wylotu do USA majaczyła na horyzoncie jawiąc się...

  • Digital: Relaunch Conference 2019 za nami!

    Infopark jako firma informatyczna z długim stażem, ma na swym koncie organizację wielu spotkań i konferencji. Po raz pierwzy jednak udało się nam przygotować imprezę z tak dużym rozmachem. Posłuchajcie o Digital:Relaunch 2019.

    Może zabrzmi to nieskromnie, ale znamy swoją wartość. W ciągu kilku ostatnich lat zdążyliśmy przyzwyczaić uczestników do wysokiego poziomu prelekcji i profesjonalnego podejścia do gości. Po raz pierwszy jednak postanowiliśmy zorganizować w Berlinie wydarzenie z takim rozmachem. Podczas dwóch...

Dołącz do nas Biuro we Wrocławiu Piłsudskiego 101 Wrocław 50-016 Polska +49 30 7479930 jobs@justrelate.com Polityka prywatności Impressum Transparente Informationen

Strona zbudowana w oparciu o nasz autorski system zarządzania treścią Scrivito